Weekend! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anna Fleur Hornstra - WaarBenJij.nu Weekend! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anna Fleur Hornstra - WaarBenJij.nu

Weekend!

Blijf op de hoogte en volg Anna Fleur

28 April 2014 | Tanzania, Arusha

Ik weet niet meer zo goed wat ik al gehad heb, maar ik zal maar het weekend vertellen.
Dit was echt leuk, zaterdag middag zijn we met wat anderen naar Arusha toen gegaan. Hier gingen we heen met de Dalla dalla. Nou dat is me toch gezellig, lekker met zoveel mogelijk tegen elkaar aan zitten.. Haha, heel fijn!
Hier hebben we wat rondgelopen en gekeken. Arusha stad, het is Naja een zootje!
Alles rijdt door elkaar, iedereen loopt overal en het is niet modern.
Eerst hebben we (2 andere meisjes en ik) onze spullen bij een Lodge neergezet. Ik had een eigen twee persoonskamer mét warme douche!!
Na onze spullen gedropt te hebben, zijn we gaan rondlopen.
Eerst naar een markt, niet uit te leggen maar alle mensen zaten een etappe hoger dan waar je loopt. Allerlei zakken met groenten, specerijen en fruit. En langs de kanten slagers met lappen vlees.
Indrukwekkend.
Vervolgens zijn we doorgelopen naar het Africafe. Dat was het eerste echte westerse cafe wat ik weer eens heb gezien. Heel modern, stromende kraan, doorspoelende wc. Klinkt raar maar oh wat is dat fijn. Hier hebben we lekker even gezeten en wat gedronken.
Hierna zijn we naar de Masai Markt gegaan. Dit zijn heel veel gangpaden op een soort van parkeerplaats met allerlei houtwerk en souvenirs. Allemaal hebben ze hetzelfde, dus ik denk dat alles onder één hoedje speelt hoor!
Hierna zijn we naar een restaurantje gegaan. Gelukkig even wat anders dan rijst! Dit was heerlijk. Hierna rond 19.30 gingen we naar de lodge.
Dat was nog een tocht, we konden het niet in een keer vinden. Dus liepen we rond en rond, we hadden de regel dat we niet stil mochten staan omdat we dan als onzekere meiden hier overkwamen.
We kwamen op een gegeven moment in een straat waar het een beetje luguber was dus keerde we snel om!
Op het einde bleek dat we er gewoon langs waren gelopen!
Toen ging ik heerlijk een warme douche nemen. Daarna gingen we met zijn drieën gekaart.
Vervolgens ging ik heerlijk in mijn twee persoonsbed slapen.
De volgende dag gingen we heerlijk pas rond half 10 weg uit de lodge en gingen we weer naar het Africafe. Daar hebben we echt heerlijk ontbeten, eindelijk geen wit brood met pindakaas!
Vervolgens nog even naar de Masai markt geweest, daarna naar het zwembad gegaan.
Nou lekker dat dat was! Heerlijk hoe je hier van kan genieten, dan merk je dat je toch wat westerser bent dan je denkt hoor haha!
Rond een uur of 16.30 weggegaan bij het zwembad en naar de Dalla dalla gegaan.
Hij zat redelijk vol, ongeveer 8 mensen in een busje. Voor Nederlandse begrippen vol!
Maar we hebben nog ongeveer een kwartier gewacht voordat we wegkonden. Dat meneertje bleef maar roepen, 'Ngaramtoni, Ngaramtoni'. Hij sleurde ze bijna het busje in! Als je er niet in wilde, dan werd je er wel bijna wel tot gedwongen haha!
Toen kwamen we weer aan bij het project leuk om de kinderen te zien.
We vielen met onze neus in de boter, pannenkoeken!
En er kwamen weer twee nieuwe vrijwillgers..
Vandaag was niet echt heel erg bijzonder, er zijn nu 8 vrijwilligers door miscommunicatie en er is te weinig te doen. Dus even kijken hoe en wat. Waarschijnlijk ga ik een langere safari maken.
We gaan er nu en morgen even overleggen!
Natuurlijk voeg ik weer wat leuke foto's bij :)

  • 28 April 2014 - 19:57

    Annelies:

    Met je neus in de bonen hè

  • 28 April 2014 - 20:28

    Margreet Van Der Meulen:

    Lieve Anna Fleur,
    Wat kijk ik steeds uit naar je verhalen.
    De markt lijkt wel op de Bazaar in Beverwijk, ook daar staan de mensen hoger.

  • 28 April 2014 - 22:01

    Hennie:

    Fijn om te lezen wat je allemaal meemaakt
    Als je op safari zou kunnen gaan,is dat wel super
    Ik lees het wel weer
    Knuffel van Hennie

  • 30 April 2014 - 22:01

    Angèle:

    Hoi Fleur,
    Wat leuk om al je verhalen te lezen! Heel indrukwekkend wat je allemaal mee maakt!
    En een safari maken is natuurlijk super.
    En wat een contrast allemaal met het westerse leventje...
    Geniet er van en ik blijf je volgen hoor!
    Liefs, Angèle

  • 28 September 2023 - 13:29

    Ria:

    Leuk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2014

Terug

19 Mei 2014

Laaste paar daagjes

12 Mei 2014

Safari!

06 Mei 2014

Nieuw verslag

02 Mei 2014

Vervolg!
Anna Fleur

18 jaar

Actief sinds 08 April 2014
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 7749

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 April 2014 - 21 Mei 2014

Arusha

Landen bezocht: