Nieuw verslag - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anna Fleur Hornstra - WaarBenJij.nu Nieuw verslag - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anna Fleur Hornstra - WaarBenJij.nu

Nieuw verslag

Blijf op de hoogte en volg Anna Fleur

06 Mei 2014 | Tanzania, Arusha

Daar ben ik weer, nu weer op een laptop van iemand anders! Ik vertrouw het nog niet echt om naar een internetcafé te gaan, ik denk dat de verbinding daar nou niet echt geweldig is..

Van het weekend ben ik met wat andere meiden naar Moshi geweest, we gingen hier met een bus heen. Nou dat vond ik best spannend, het is namelijk echt zo'n bus die ook kan omvallen en die hard rijd en die zo ergens een uur gaat stilstaan. Maar wonder boven wonder is het helemaal vlekkenloos gelopen. In Moshi aangekomen om 12 uur zaterdag hadden we een mooie lodge genomen. Omdat we oneven aantal hadden had ik lekker een twee persoons kamer voor mijzelf, nette kamer. Hierna in een westers tentje wezen lunchen, vervolgens wat rondgelopen en naar de supermarkt geweest. Dit was de eerste echte normale supermarkt zoals wij hem ook kennen.
Hierna waren we allemaal toe aan een siesta, dus even lekker op bed gelegen en natuurlijk een normale douche genomen. Naja hij was wel koud, want het warme water was echt kokend dus dat was iets te veel van het goede.
In de avond weer naar een ander italiaans tentje geweest en gekaart en lekker geslapen, ondanks dat ik het achtergrond geluid van een afrikaanse pub had die tot 4 uur 's ochtends doorging. hier ben ik helemaal door heen geslapen :)

De volgende dag was het zondag, de bakker was helaas dicht dus hebben we een typisch afrikaans zoet broodje gehaald, hierna met de dalla dalla naar Marangu gegaan, de watervallen. De tocht was echt heel erg mooi, doordat het hier regenseizoen is is het hier heel erg groen en jungle achtig.
Ook zie je echt van die klassieke 10 m2 huisjes, met een gordijn als deur, staande op een lege vlakte.
Na 45 minuten dalla dalla waren we bij Marangu, hier werden we gelijk overvallen door een zogenaamde free tour guide naar de watervallen. Niet zo heel raar, 5 hollandse jonge blonde meisjes die op pad zijn, maar hij bleef ons maar volgen. Een paar minuten later kwam er nog een bij en daarna nog een..
Ze gingen gewoon niet weg, hier voelde we ons erg onveilig door. Hierdoor hebben we besloten om om te keren en gelijk terug te gaan naar Moshi. Verstandige beslissing, hoe jammer ook. Had graag de watervallen willen zien, ach de jungle natuur heb ik in ieder geval wel gezien :)
Vervolgens weer terug gegaan naar Arusha, 1.5 uur in de bus. Dalla dalla naar Ngaramtoni.

Gister is school begonnen, nou als Hollanders kan ik me bijna niet voorstellen dat ze dit school noemen. Geen structuur te bekennen, maar dat is ook wel leuk om mee te maken.

Het weer is wel een tegenvaller, het is al paar dagen bewolkt met 's nachts en 's ochtends regen. En ik denk rond de 20 graden, zit je dan in Afrika haha!

Dit was het wel voor nu, waarschijnlijk dit weekend dus de safari. Daar kijk ik wel heel erg naar uit :)

Net zoals ik in de vorige schreef, heb ik geen flauw idee wanneer er weer een nieuwe update gaat komen!


  • 06 Mei 2014 - 13:11

    Margreet Van Der Meulen:

    Hoi Anna Fleur,
    Wat geweldig dit verhaal. Jammer, van de watervallen.
    Maar ja, . . . . . . . . . je beleefd al met al heel veel.
    Gr, Margreet

  • 06 Mei 2014 - 16:59

    Mirjam:

    Hoi Fleur!weer een leuk verhaal,verstandige beslissing hoor, en wie weet kun je nog eens naar die watervallen. Wat een schattige foto's met die kindjes, wat zijn we hier toch verwend he.
    Op naar de safari,wauw!

  • 07 Mei 2014 - 18:53

    Hennie:

    Wat maak je toch veel mee. En verstandig dat je niet naar de watervallen bent gegaan,toch teveel risico! Hoop voor je dat de safari wel doorgaat. Weer een geweldige ervaring rijker.
    Pas goed op jezelf,tot de volgende keer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2014

Terug

19 Mei 2014

Laaste paar daagjes

12 Mei 2014

Safari!

06 Mei 2014

Nieuw verslag

02 Mei 2014

Vervolg!
Anna Fleur

18 jaar

Actief sinds 08 April 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 7755

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 April 2014 - 21 Mei 2014

Arusha

Landen bezocht: