Safari! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anna Fleur Hornstra - WaarBenJij.nu Safari! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Anna Fleur Hornstra - WaarBenJij.nu

Safari!

Blijf op de hoogte en volg Anna Fleur

12 Mei 2014 | Tanzania, Arusha

Hallo!

Nou safari dit weekend gehad, wauw dat was echt zo gaaf!
Allereerst de rit erheen was al heel erg gaaf, jungle natuur afgewisseld door lange uitgestrekte groene vlaktes met heuvels.
Eerst begonnen we in Lake Manyara, dak open en staan maar!
Wat heb ik veel gezien, apen, olifanten, giraffes, buffalo's, wildebeest, zebra's, nijlpaard, impala's en nog véél meer!
Het weer was echt heel erg mooi, sinds zaterdag is het hier weer heel erg warm en zonnig!
Soms kon je niet verder rijden omdat er apen of zebra's op de weg zaten.
Toen we richting uitgang gingen hadden we een probleem, er stond een olifant op de weg. Opzich niet erg, maar we moesten dus wachten tot die weg was. Prima, maar na vijf minuten stond die er nog. Dus gingen we maar zachtjes rijden, toen we dat deden kwamen we heel erg dichtbij. De olifant draaide zich om en wilde naar ons toe komen rennen, had een poot al omhoog om ons aan te vallen. Het was blijkbaar een hele agressieve!
Dus de safari chauffeur (hele aardige) snel in de achteruit. Toen keken we achterom kwamen daar nog twee andere olifanten aan!
Dat was alles behalve prettig! Omsingeld door jungle en olifanten. Gelukkig waren die olifanten niet agressief en aan het drinken, maar ze gingen ons wel passeren langs het autoraam met die grote slagtanden. Gelukkig liepen ze daarna allemaal de jungle in, maar wow dat was spannend zeg!

Daarna naar de campsite, echt zo' n tentje op stenen met prima bedden. De volgende dag om 6 uur ontbijten omdat we vroeg naar Ngorongoro krater gingen! Op een of andere manier was ik klaarwakker, dus dat kwam goed uit.
De krater was te bereiken door naar 2300 meter hoog te gaan, prachtige klimtocht met een mooi ravijn..
Op de parkeerplaats voor de ingang gingen we er nog even uit, toen was ik iets vergeten in de auto ging ik dat pakken. Toen ik de deur op een kier liet schrok ik me wild, er was een aap die de deur open probeerde te trekken! Snel deur dicht haha :)

De krater was adembenemend mooi, heel hoog en dan uitzicht op een lange savanne vlakte. Hier hebben we weer van alles gezien, hetzelfde als ik Lake Manyara, maar ook hyena's, jakhalzen, struisvogels, neushoornen en leeuwen! En nog veel meer.
We zaten te lunchen aan een meer en in dat meer zaten heel veel nijlpaarden, heel dichtbij. Eigenlijk veel van heel dichtbij gezien, maar geen agressieve olifanten in de krater! Alleen maar 'normale', haha.
Rond twee uur gingen we het park weer uit om terug te rijden naar Arusha. Rit van 3 uur, lang maar ging goed.

Achteraf gezien was dit een prachtige ervaring en echt heel erg gaaf!
Het weer was vandaag ook heel lekker gelukkig.

Afgelopen week heb ik ook het donatie geld besteed en vandaag ook weer.
Een precieze lijst volgt nog maar onder andere:
- stof voor schooltruien
- stof voor schoolbroeken
- dekens voor de weesjes
- pyjama's voor de weesjes
- porridge voor de schoolkinderen voor een hele maand
- kasten voor de kamers van de weesjes
- tafeltjes voor in de babyclass
- schooltassen

Zonder jullie had dat niet gekund, heel erg bedankt nogmaals!

• 13 Mei 2014 - 06:24

Jorinde:

Wow. Wat een belevenissen. Dit zijn toch wel avonturen om nooit te vergeten. Geweldig!! Geniet ervan.

• 14 Mei 2014 - 22:48

Frank:

Ohh geweldig Fleur, geniet van je mooie verhalen. Ik wil ook weer op vakantie!
    Geniet er nog maar van zolang het nog kan, want voor je het weer is het voorbij.