Op reis - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Anna Fleur Hornstra - WaarBenJij.nu Op reis - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Anna Fleur Hornstra - WaarBenJij.nu

Op reis

Blijf op de hoogte en volg Anna Fleur

08 April 2014 | Nederland, Arnhem

Hoi allemaal,

Zoals jullie kunnen zien ga ik op reis en niet dichtbij. Ik ga vier weken naar Tanzania, om precies te zijn Arusha. Dit ligt bij de Kilimanjaro in de buurt.
Dit idee heb ik allemaal heel snel besloten, zodat ik dus tussenjaar toch nog er even uit ben. Natuurlijk heb ik er ontzettend veel zin in, maar ik ben ook echt heel erg zenuwachtig. Doordat ik maar twee weken heb om alles te regelen voordat ik ga, ben ik wel een beetje zenuwachtig. Gaat alles goed? Vergeet ik niks?

De eerste stappen zijn gisteren en vandaag definitief gezet, gisteren heb ik mijn vliegticket bij het reisbureau in de stad opgehaald, vandaag de organisatie (Khaya) betaald, inentingen (3) gehaald, visumaanvraag ingevuld en alvast malariapillen gehaald.

Nu zal ik even vertellen wat ik precies ga doen.
Ik ga naar een vrijwilligershuis waar al vier a vijf andere meisjes zijn, tussen de 17 en de 29 jaar naar zeggen. Je verblijft er met z'n drieën op een best kleine kamer, dus dat is wel even wat anders dan ik gewend ben.. Maar dat maakt de ervaring vast leuker!
De eigenaar van dit huis is tevens de eigenaar van het project, Charles.
Op dit zelfde terrein, geen flauw idee of het een terrein is maar zo stel ik het me voor, zit ook het weeshuis en de school. De bedoeling is dat ik hier beide ga helpen. In het weekend ben je vrij, dan hoop ik op safari te gaan en misschien ook naar de Ngorongoro krater of de Kilimanjaro.

Maandag, 2e paasdag, 21 april zal ik om 10;15 opstijgen met de KLM vanuit Schiphol naar de Kilimanjaro airport en ik hoop dan om 19;55 in Arusha aan te komen. Hier wordt ik opgewacht door een meneer van de organisatie met een bordje met mijn naam erop.

Het liefste wil ik er nu gewoon zijn, want er kan zoveel misgaan nu. Natuurlijk schiet alles door mijn hoofd, ik vergeet dit, ik vergeet dat, straks mag ik het land niet in, straks dit, straks dat. Mijn hoofd maakt overuren, daarom hoop ik dat het snel 22 april is!

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee of ik daar internet heb, maar ik hoop een internetcafé op te kunnen zoeken.

  • 08 April 2014 - 20:18

    Robert:

    Lieve Annafleur,

    Wat een avontuur!
    Ik hoop jou voor je vertrek nog even een goede trip te kunnen wensen.
    Tot snel:-)

  • 08 April 2014 - 20:34

    Sjaan Tijssen:

    geweldig wat spannend maar daar door zo rijk aan ervaring!!! top beslissing, snap wel dat deze loze momenten naar het inchecken heel raar zijn! trots en een beetje jarloers geven wij jou dikke zoenen xx chris en sjaan

  • 08 April 2014 - 22:26

    Colin Hartog:

    Wow! Ik kijk uit naar je reisverslag(en)! Heel veel plezier jonge dame.

    Geniet ervan.

  • 09 April 2014 - 12:38

    Olga Tichelman:

    Hi Fleur,
    Wat spannend!! en wat ontzettend moedig!
    Ga je reisverhalen lezen hoor!

    Olga

  • 10 April 2014 - 15:54

    Margreet Van Der Meulen:

    Lieve Anna Fleur,
    Wat en onderneming en spannend.
    Dat het gauw 22 april moet worden, geloof ik zeker.
    Wens je hele goede reis. Ik blijf je volgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Arnhem

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2014

Terug

19 Mei 2014

Laaste paar daagjes

12 Mei 2014

Safari!

06 Mei 2014

Nieuw verslag

02 Mei 2014

Vervolg!
Anna Fleur

18 jaar

Actief sinds 08 April 2014
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 7760

Voorgaande reizen:

08 April 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

21 April 2014 - 21 Mei 2014

Arusha

Landen bezocht: